Informatiebrief met betrekking tot het beroepingswerk – juni 2021

Inmiddels is in de gemeente bekendgemaakt dat de kerkenraad het voornemen heeft om een beroep uit te brengen op ds. S.J. Verheij uit Barneveld. Bij het verschijnen van deze nieuwsbrief is gebleken dat er geen bezwaren zijn ingebracht tegen de gevolgde procedure in het beroepingswerk.

Dit houdt in dat het beroep ingegaan is (in overleg met ds. Verheij) op zaterdag 5 juni 2021. Zondag 13 juni hoopt ds. Verheij dan voor te gaan in onze gemeente in de avonddienst in de Dorpskerk. Direct na deze dienst zal er een korte kennismaking zijn met de jeugd die de dienst meebeleeft vanuit de zalen van de Oosterkerk.

Dinsdagmiddag 15 juni zal hij dan met zijn vrouw naar Ouderkerk komen om een rondje door het dorp te maken, de kerkelijke gebouwen te bekijken en wat praktische zaken door te nemen met de kerkrentmeesters. Dan is er begin van de avond een kennismaking met een delegatie uit de gemeente. Voor deze kennismaking zal een representatieve groep gemeenteleden uitgenodigd worden. Mocht u geen uitnodiging ontvangen en toch graag aanwezig willen zijn, geef dit dan door aan de scriba, in overleg kijken we dan wat er mogelijk is. Aansluitend zal er dan nog een ontmoeting zijn met de kerkenraad.

Bij de kennismaking op dinsdagavond 15 juni is er gelegenheid tot het stellen van vragen om zo elkaar wat te leren kennen en om ds. Verheij een indruk te geven van onze gemeente. Ook is er gelegenheid om na te praten over de preek van zondagavond 13 juni.

Ook willen we u en jullie weer vragen om een kort filmpje op te nemen, zodat dit op de avond zelf vertoond kan worden. Graag de filmpjes opnemen met liggend beeld en uiterlijk zaterdag 12 juni via WhatsApp versturen naar René Pals, tel 06-51815233. Het gaat erom dat u in deze beelden iets van uzelf laat zien, de eventuele gezinssamenstelling, het werk wat u doet, een wens voor de predikant en zijn gezin o.i.d. Wees dus creatief en iedereen kan een filmpje aanleveren. Ook de jeugd is van harte uitgenodigd om een filmpje aan te leveren!

De beslissing op het beroep zal uiterlijk zaterdag 26 juni genomen worden.

Bovenstaand ziet eruit als een rijtje data uit een spoorboekje, maar we beseffen terdege dat we plannen onder de voorwaarde van Jacobus 4 vers 15 en dat al ons werk wacht op de zegen van de Heere.

Dominee S.J. Verheij is 51 jaar oud, hij is getrouwd en samen hebben ze vier kinderen waarvan er twee nog thuis wonen. Hiervoor heeft hij onder andere in Vianen en Polsbroek gestaan.

Momenteel loopt er ook een beroep uit Waddinxveen.

Na het ingaan van het beroep duurt het nog een week voordat beroepen predikant en gemeente elkaar ontmoeten onder de bediening van het Woord. Voor gemeenteleden die iets willen delen met de beroepen predikant, vermelden we hier zijn adresgegevens: ds. S.J. Verheij, Herfsttuin 8, 3772 VJ Barneveld, telefoon 0342-422576 en e-mail: sj.verheij@solconmail.nl

Laat er vooral ook bij iedereen gebed zijn voor het beroepingswerk in onze gemeente.

Mocht u meer informatie willen, kunt u contact zoeken met de scriba.