Biddag 2021 | Thema – de biddende bouwer

Het is bijna Biddag, een dag in het jaar waar we speciaal even stil zijn voor God en Hem vragen om kracht voor de dingen die we moeten doen en om zegen. Dit jaar doen we dit in de ochtenddiensten in beide kerken aan de hand van het thema De biddende bouwer, n.a.v. de geschiedenis van Nehemia.

Nehemia hoort van zijn broer dat de stad Jeruzalem nog steeds in puin lag en niemand het aan het opbouwen was. Hij bid tot de HEERE, de God van de hemel om een zegen op zijn plannen. Hij kan zijn verdriet om de stad niet verbergen, de koning van Perzië ziet het aan Nehemia en vraagt hem wat er aan de hand is. Nehemia legt hem alles uit, van de pijn in zijn hart over zijn vaderland en de verwoeste stad Jeruzalem waar hij zo van hield. En nadat hij in zijn hart een schietgebedje naar de Heere heeft gedaan verteld hij van zijn verlangen om de hoofdstad van zijn land weer op te bouwen. En weet je wat er dan gebeurd? Hij krijgt de opdracht om dat te gaan regelen, met brieven van de koning en veel bouwmaterialen! Zo begon het mooie maar moeilijke werk, er komt veel verzet. Maar God is erbij!

We zullen met biddag verder luisteren naar de woorden uit de Bijbel (Nehemia 2) over deze geschiedenis en wat deze voor ons nu betekenen: Bid én bouw!

We mogen iom HGJB de bijgevoegde documenten dit jaar ook digitaal delen – welke je hier kunt downloaden:

– Het Gezinsdagboek, 28-2 en 7-3 zijn deze ook in de kerken te vinden.
Luisterblad, deze is op biddag ook in de kerken te vinden.
Bouwplaat

Mocht u geen mogelijkheid hebben om te printen maar een fysieke afdruk willen, laat het me dan even weten op jeugdouderling@hervormdouderkerk.nl